14 nov. 2011

Så trött på Telia !

Gaahh! Tittar du söderut just nu så ser du  hur det ryker ibland trädtopparna i Skillingaryd idag! fy fasen så irriterad jag är.
Lämnade in min Iphone i Telias butik på A6 för ca 2 ½ vecka sedan, p.g.a av att högtalaren inte fungerar, (man var tvungen att tala med högtalar telefonen på). De tog emot den, gav mig en lånentelefon, (den minsta jag sett) och tyckte jag skulle räkna med en sisådär 5 arbetsdagar innan de kan lämna besked och förmodligen en ny telefon, då de tydligen inte lagar Iphone mobiler. Fair enough.

Då jag inte hört nåt efter en vecka ringde jag växeln och fick till svar att jag nog får räkna med 5-10 arbetsdagar till då det inte fanns något loggat på den än. Suck!
Nu ringde jag igen i fredags för jag BEHÖVER min Iphone, och lyckas efter 2 samtal till växeln äntligen bli uppringd av  någon från butiken! Vet ni vad jag får till svar när jag undrar hur det har gått och om jag får tillbaka min telefon snart? 
- Den är spårlöst borta, det finns inget loggat på den mer än att du har lämnat in den.
Den har alltså inte ens kommit fram till fabriken!!!!! Antagligen måste den ha kommit bort på posten, så de skulle försöka spåra den under helgen och höra av sig till mig när de vet något.....
-Då förväntar jag mig att ni hör av er till mig på måndag då, säger jag.
-Nej jag ringer ju inte om vi inte hittat nåt, så du får försöka ha en trevlig helg trots allt!
Jo du, trevlig helg på dig själv gubbstrutt.

Idag måndag har de ännu inte ringt så jag ringer upp växeln, för vilken gång i ordningen vet jag inte, men hon får som vanligt inte tag på någon i butiken, så hon lämnar ett meddelande om att de ska ringa upp.
Nej jag vet at de förmodligen inte har hittat min telefon, men då får de för 17 ge mig en ny tycker jag, något ansvar bör de väl ändå ha?
Inte nog för att jag behöver min telefon, jag betalar för en telefon varje månad som jag inte ens har, för De själva har slarvat bort den....
Nä nu e jag grinig på riktigt :(
Slutligen kan jag ju bara tillägga att vissa i personalen på Telias kundservice borde genomgå en kurs i kundbemötande! handlar det inte om att göra sitt yttersta för att få kunden att känna sig välbemött, så har jag fattat hela begreppet om service fel!!! - Ursäkta mig i så fall!'

Morr morr och grymt, grymt ;) dags för middag, innan jag surar vidare!
Tack o adjö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar