3 feb. 2013

I morgon gäller det !

Sjunker ner i soffan och undrar om våra små knoddar kommer somna i tid ikväll. Båda två har varit trötta hela dagen så nog vore det behövligt med en tidig kväll.om inte minst för deras mamma ;)
Vaknade full av energi i morse och hade jag bara kunnat så hade jag vänt upp och ner på halva huset. Jisses vilken inspiration jag hade till att göra om här hemma. 1000 tankar och idéer för sovrummet, funderade länge på att lägga ut soffan på blocket, ( vill ha en med lägre rygg, så man kan möblera om till det bättre.)
Hade till och med lust att greja i ordning det sista i hallen. Men utan bil en söndag, kan jag ju gärna inte begära av familjen att vi ska gå de ca 4 milen in till närmast öppna inrednings-/ måleri butik. Så nej, jag fick vackert fantisera vidare, stoppa i en maskin tvätt och storstäda för att inte bli alldeles nipprig.
Pratade en stund med kusinen i telefon, hon ska testa en vecka med lchf och jag ska ju som bekant börja träna. Ombytta roller oss emellan så vi hade massa nyttiga tips o trix att dela med oss av :).
Imorgon är det då dags för första passet på gymmet *yeeey* är sjukt taggad och det ska verkligen bli sååå kul. Efter jobbet i morgon eftermiddag skuttar vi ( jag o Isabell, goaste jobbarkompisen) iväg mot vad jag hoppas ska bli en första dag på resten av mitt träningsliv!!
Det kommer bli hur bra som helst, det vet jag, lika tokiga är vi båda två, så tråkigt kommer det definitivt inte att bli. När vi var där sist efter att ha kikat runt lite, var vi jätte nöjda och tyckte minsann att det var en stor bedrift att vi gick UT från gymmet. Ja så nöjda med vår insats att vi var på vippen att tåga raka vägen ut på stan med blå plast tossor på fötterna. Haha ja det hade minsann vart en syn att se:).
Frågan nu då, när man börjar träna är ju kosten! Lchf- får jag nog skrota, kommer aldrig klara att träna utan åtminstone lite kolhydrater... Antar att det blir en fettsnål diet med mindre portioner??? Gu sånt här har jag inte en susning om! Har du tips på bra kost vid träning får du sååå gärna dela med dig, det är verkligen tacksamt emottaget :).
Idag har det inte varit nån kosthållning alls. Muffins bak med Tyra, äppelmuffins med smuldeg och blåbärsmuffins blev det till kvällsmat;).




Emil var överförtjust i smeten och hade helst ätit upp alltihop.








Nu snarkar Tyra gott i soffan, ska bära in henne till sin säng och försöka få Emil att göra detsamma. Han var tröttast av de bägge nyss... Men men där ser man:).
Hoppas du har haft en riktigt skön helg och är redo för en ny vecka.
Kram V.

1 kommentar:

  1. Inga problem att träna med LCHF, se bara till att få i dig proteinerna du behöver för att bygga musklerna med, har själv misslyckats med det, kan ju se det med hjälp av scanning, så vill du förtsätta med LCHF se bara till att frukosten med innehåller gott om protein för där missade jag. Lycka till!

    SvaraRadera