23 feb. 2013

Underbara minnen !

Åååh, jag är så shopping sugen att jag knappt vet vad jag ska göra av mig själv!
Allt jag tänker på är att få strosa runt i butiker en HEL dag! Ha tid till att prova och kombinera ihop några nya outfits i lugn och ro. Fast så klart allra bäst blir det ju i sällskap av en lika shoppingsugen tjejkompis, så man kan gå och käka lunch ihop, kanske till och med ta ett glas bubbel mitt på ljusa blanka dagen.
Allvarligt talat inte bara för att jag är sjukt shoppingsugen just nu, jag BEHÖVER verkligen en hel del! Kläder, -framför allt vårkläder, SKOR, en ny jacka hade inte varit fel, en väska <3, smink, och ett besök hos frissan! Bah! -Jag avskyr det här!

Men, men så är det, får väl surfa runt en stund på nätet ikväll efter lite inspiration :).

Vad gör ni ikväll? sneglar på mello kan jag tro? ja, det går ju knappt att missa, vare sig man är intresserad eller ej. Man kollar liksom ändå...Annat var det förr ;)

Jisses vilket hallabalåa det var när det vankades schlager, inte minst när det var finaldags! Glitter och blingbling allover, bubbel i glasen och humöret på topp!
Förfesten var liksom magisk! Ett gäng med de absolut BÄSTA tjejkompisarna strålade samman framåt eftermiddagen hemma hos någon av oss i en trång liten 1:a.
Med klirrande kassar och väskor överfulla av kläder, skor och diverse andra förnödenheter började kvällen på bästa tänkbara sätt. Goa schlagerdängor som alla kunde, både fram och baklänges, strömmade ut ur högtalarna, skytteltrafik till duschen var standard, glittriga toppar och klänningar ven genom luften eftersom man ALDRIG visste vad man skulle ha på sig. Oftast lånade vi av varandra, det brukade bli bäst så ;).
Om vi inte kollade på schlagern hemma gjorde vi det på nåt trevligt uteställe. När luften i den lilla enrummaren började ta slut eller var mer eller mindre utbytt mot hårspray och parfym tog vi oftast en taxi ner till stan. Limousintaxi var vår favorit, om den inte var ledig tog vi allra helst karaoketaxi.
Haha Gu vad kul vi hade, och vad nostalgisk jag blir när jag tänker tillbaka, blir alldeles lycklig i hela kroppen! Så vad gör väl det att man idag sitter hemma i slitna jeans och t-shirt och hoppas på att barnen ska somna i tid. Minnen är allt bra att plocka fram ibland, En reunion vore dock på sin plats snart kan jag tycka!!!

Hoppas ni alla får en underbar lördagskväll, nu blir det schlager för hela slanten ikväll!



- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar