9 mars 2014

Ljuva morgonstund

I över en timma har jag snart suttit här vid köksbordet och gottat mig. 
I lugn och ro har jag fått dricka kaffe och läsa tidningen. Solen har vart upp sedan länge, det var den som väckte mig. En liten glipa mellan rullgardinen och fönstret skvallrade om att det var ljust ute och jag blev med ens lite piggare. De andra låg fortfarande och sov när jag tassade ut i köket och startade kaffebryggaren.

Den bästa stunden på dagen är helt klart morgonkvisten, när övriga familjen ligger och sussar i sina varma sängar, och det enda som hörs är kaffebryggarens puttrande....ljuvligt. Att få dricka dagens första koppar i lugn och ro skumläsa kvällstidningarnas morgonrubriker och känna hur man vaknar till liv det är att ladda batterierna för mig. Att jag sedan kan se likheterna mellan mig och övriga pensionärer i bostadsområdet stör mig inte nämnvärt. De har liksom förstått innebörden av att få njuta en liten stund innan dagen kör igång.
Jag kommer ihåg från när jag själv var liten, hur man vissa mornar vaknade före tuppen, full av energi och inte visste göra om man skulle börja dagen med att leka direkt eller be farmor göra frukost och titta på bompa. Oftast blev det allt ihop samtidigt. Vilket resulterade i en ordfras jag aldrig riktig förstod, förrän jag hörde mig själv mynta samma ord " snälla, låt mig få dricka mitt morgonkaffe i lugn och ro".

 Ja nog är det en speciell stund tycker jag, särskilt så här fram på vårkanten när solen sällskapar på avstånd och lovar en dag med mer sol än vad man sammantaget fått det sista halvåret. Nej då är det inte svårt att slänga in en maskin tvätt och plocka lite innan övriga familjen slår upp sina blå. Energin hade räckt till ett helt kompani, men jag behåller den helt för mig själv och gör storslagna planer för vad som ska hinnas med under dagen. (att det sedan inte alltid blir som jag tänkt blir ett minne blott. Det man inte hinner idag får man göra i morgon... eller nån annan dag som passar bättre :P ) Det viktigaste för mig är att få ta till mig positiva tankar och energi först det sätter liksom ribban för dagen. För visst måste man vara glad själv om man vill kunna glädja andra...   Det där lät till och med för hurtigt för mig, men nog ligger det en sann tanke bakom.

Vi får se vad den här dagen har att bjuda på.....



1 kommentar:

  1. Hej allesammans, mitt namn är Elizabeth, jag gick igenom en artikel och grunda ute om en man som heter Dr Bomoh. Jag har lidit av upplösningen problem med olika killar. Jag var tvungen att kontakta spell caster. Steve var på väg att lämna mig för en annan kvinna. men jag tror jag kunde ha honom tillbaka och göra honom bo och bott positiva. hör och häpna hjälpte Dr Bomoh mig. Steve och jag är gifta snart. Dr Bomoh är sådan en trevlig man, han hjälpte mig sluta mitt hjärtstillestånd problem också. Tack till honom och Tack Gud för gåvan ges till honom. Om du har några som helst problem, kontakta honom på den här email: godbomohspirit@gmail.com

    kontakta honom för följande och se det stora arbetet av Dr Bomoh:
    (1) om du vill att ditt ex tillbaka.
    {2} Om du vill vara mycket framgångsrik
    (3) om du söker efter ett jobb vill
    (4) du främjas på kontoret.
    (5) Du vill kvinnor/män att springa efter dig.
    (6) Om du vill ett barn.
    (7) Du vill vara rik.
    (8) du vill få äktenskapet trollformler
    (9) ta bort sjuk från din kropp trollformler
    (10) Business spell
    (11) lotteri vinnande nummer
    (12) ta tillbaka förlorade kärlek och många fler...

    SvaraRadera